Fogorvos, fogászat, kezelés, beavatkozás, szájsebészet. E szavak hallatán a legtöbbünknek összerándul a gyomra. A fogorvosi székhez valamiért rossz emlékeket és negatív érzéseket párosítunk, kevésbé a fájdalommentes fogászati kezelések kifejezés.
Olyan tapasztalattal kötjük össze őket, amik a fájdalom érzésére emlékeztetnek minket. Ez részben érthető, hiszen viszonylag kiszolgáltatottan fekszünk a fogorvosi székben, ám a fogászati kezelésnek nem kell fájdalmasnak vagy szorongással telinek lennie. Fogászati kezelés fájdalommentesen is végezhetők!
Sőt, megfelelő szakértelem mellett pozitív élmény is lehet!
A modern fogorvoslásban számos olyan kipróbált és jól működő érzéstelenítési megoldás létezik, melyekkel a fájdalom nemhogy csillapítható, de teljesen meg is szüntethető.
Ismerjék meg most páciensünk, Viktória történetét, aki szintén félelemmel és szorongással érkezett rendelőnkbe. „Hosszas hezitálás után, párom hatására szántam rá magam, hogy időpontot kérjek.”-árulta el a doktornőnek, amikor helyet foglalt a rendelőnkben. A kérdésre, hogy miért várt ilyen sokáig, a már sokat hallott „féltem az ismeretlentől, attól, hogy mi fog történni velem a fogorvosi székben” válasz érkezett.
A fogászati kezelést azonban nem éri meg halogatni!
Rendelőnkben sokszor találkozunk azzal a helyzettel, hogy a páciensek egy korábbi rossz élmény miatt húzták-halasztották az időpontkérést és a bejelentkezést. Egy darabig természetesen a félelem nagyobb, mint a fájdalom, de az esetek többségében beigazolódik, hogy nem éri meg kivárni, amíg az „erőviszonyok” megfordulnak, és a fájdalom veszi át a szerepet. Viktória esetében szerencsére a szorongásból adódó halogatás még nem okozott súlyos vagy maradandó károkat.
Fogászati kezelés fájdalommentesen – hogyan?
A válaszunk erre egyszerű és egyértelmű: a cél a félelem és a szorongás megszüntetése.
Fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy a fájdalommentes fogászati kezelések és szájsebészeti beavatkozások egyik alapvető feltétele – a modern eszközök és a megfelelő érzéstelenítők használatán túl – a fogorvos rutinja, illetve a fogorvos és a páciens közös egyetértésen alapuló „munkája”. Ez az együttműködés és összhang pedig az alábbiak kiegészítésével és alkalmazásával válik teljessé.
Folyamatos és őszinte kommunikáció
Rendelőnkben soha nem végzünk el semmiféle beavatkozást anélkül, hogy a problémát nem jártuk körül alaposan. Ennek hatékony módszere a diagnózis felállítását megelőző személyes beszélgetés, melynek során a doktornő kérdésekkel igyekszik feltárni a fájdalom és a tünetek okait. Pácienseinket folyamatosan tájékoztatjuk a lehetőségekről és közösen döntünk a következő lépésekről.
Bizalmas és barátságos légkör
Kedvesség, nyitottság, bizalom. Rendelőnk jelszavai, melyek nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a fogászati székben ülő személy ne érezze feszélyezve és kiszolgáltatva magát. Pácienseinket a csapattal és a doktornővel partnerként kezeljük, hiszen a mi “projektjeink” sikere múlik a páciensen is és ezt minden alkalommal hangsúlyozzuk is. Ennek köszönhetően a közös munka és a gyógyulási folyamat gördülékenyebben történik.
Utókövetés
A kezelések végeztével a páciensek kezét nem engedjük el. A kezelést minding dentálhigiénés tanácsadással zárjuk és ezt követően fél és egy éves kontrollra hívjuk a pácienseket a további problémák kialakulásának elkerülése és a megelőzés érdekében. Tapasztalataink alapján ez a fajta gondoskodás segít a megfelelő szájhigiénés szokások kialakításában és megszilárdításában.
Viktória története különösen kedves számunkra, hiszen a fenti körülmények megteremtésével szinte rögtön kialakult köztünk a bizalom.
„Mindenki nagyon kedves és segítőkész. Dr. Koncz Edina és a csapata kiváló munkát végeznek és arra törekednek, hogy a lehető legkevésbé fájjon a beavatkozás.”
Ritkán azonban, de előfordulnak olyan esetek is, amikor a pácienst rettegés és gyomorgörcs fogja el már a kezelés szó hallatán is és elutasítja még az általános érzéstelenítést is. Ilyen esetekben az éber szedálást, valamint a nitrogénoxidos szedációt (melyet inhalációs úton végzünk) ajánljuk fel. Bár e két szó idegen csengése miatt ijesztő lehet, aggodalomra semmi ok, hiszen biztonságos megoldások, melyeket alapos kivizsgálás előz meg.
Mindezek ellenére miért félünk mégis a fogorvostól?
A korábbi rossz tapasztalatok, mások élményei vagy az általános vélekedés a fogászati és szájsebészeti beavatkozásokról sajnos nem támogatják a munkánkat. A fogorvossal való találkozást sokan kiszolgáltatottnak élik meg, amelynek oka általában az orvos részéről éreztetett alá- és fölérendeltségi viszony. A páciens ilyen barátságtalan körülmények között joggal érezheti magát kiszolgáltatott helyzetben.
A mi küldetésünk ezt a negatív sztereotípiát eloszlatni és a hozzánk segítségért forduló személyeket a megfelelő orvosi alázattal és tisztelettel meggyógyítani.
„Így, hogy van összehasonlítási alapom, biztosan nem mennék más fogorvoshoz. Köszönöm a CSODÁT!”
Kedves Viktória, mi köszönjük a felénk tanúsított és megelőlegezett bizalmat és a nyitottságot!
Nálunk és velünk biztonságban van! Várjuk Önt is rendelőnkbe! Kövessen minket Facebookon is és értesüljön mindenről, ami a rendelővel és az Ön fogainak épségének megőrzésével kapcsolatos!